|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 18:43, 23 Kwi 2013 Temat postu: Ręczny mechanizm pompki paliwa w Syrenie 105 |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Usiadłem z pompą paliwa od żuka i po prostu pozazdrościłem tej ręcznej dźwigienki. Żałuję, że nie robiłem zdjęć wnętrza- ale to wszystko robiłem wczoraj wieczorem do 1 w nocy. Miałem tylko aparat w telefonie więc jest jak jest. Kiedyś dorobię zdjęcia, na razie schemat w paincie...
[link widoczny dla zalogowanych]
Zasadniczą różnica pomiędzy pompką żukową, a syrenową jest jej napęd. Syrena- zmiany ciśnienia, żuk- napęd mechaniczny z wałka rozrządu. I tu pojawia się zasadniczy problem... pompa w syrenie musi być idealnie szczelna, żeby mogła poprawnie funkcjonować. W żuku zupełnie inaczej, mechanizm ręczny nie musi być zupełnie niczym uszczelniony. No ale miałem parę zapasowych pomp i uznałem że zaryzykuję. W dodatku ustaliłem sobie termin, sobota wieczór więc automatycznie musiałem korzystać z tego co znajdę w garażu...
Wiedziałem że będzie mi potrzebny najmniejszy simmering jaki uda mi się znaleźć. A taki znajduje się w prawej pokrywie silnika każdego komarka- uszczelnia dźwignię sprzęgła.
Później zabrałem się za przeróbkę korpusu, tak, żeby uszczelniacz się gdzieś zmieścił. O dziwo miejsce jest jak się tylko trochę popiłuje- spokojnie mogliby coś takiego wykonać w fabryce (opcja:) ). Później tylko otwór chyba 14mm (podam wymiary tego simmeringa).
Mechanizm tłoka wykonałem z fragmentu śruby 8mm- takiej z częściowym gwintem. musiałem przyciąć na odpowiednią długość i wykonać dwa otwory. Dodatkowo powierzchnię współpracującą z simmeringiem przepolerowałem, aby być pewnym szczelności.
Dźwignia to odpowiednio wycięta i dogięta blacha stalowa 1mm- lekko pospawana po bokach, żeby zapewnić sztywność.
Popychacz to gotowa część- blacha która trzyma zaworki w pompie typu "szklanka"- została jedynie doszlifowana tam gdzie jej nie trzeba- porobię zdjęcia jak tylko się popsuje:). No dobra, rozbiorę...
Śrubki jak śrubki, drobny gwint 3mm.
I na tym chyba koniec przeróbek zasadniczego korpusu.
W tradycyjnej pompie sprężyna powrotna membrany usytuowana jest od strony silnika. W mojej pompie musi być od strony paliwowej- tak żeby tłok miał co wciskać i żeby stał nieruchomo jak się go nie używa...
Dlatego zastosowałem membranę z Żuka- fabrycznie jest złożona z dwóch blaszek z których jedną należy wymienić na płaską- zapewni to większy skok membrany i dodatkowo zapewni to większa powierzchnię styku popychacza z blachą. Sprężyna poszła taka "konkret"- szeroka, żeby nie kolidowała z zaworkami, ale też taka, żeby idealnie mieściła się w przetłoczeniu w blaszce membrany.
Poskładałem wszystko do kupy... i działa bezbłędnie.
FILM
http://www.youtube.com/watch?v=lpQdGHCryOQ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Śro 22:22, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|