|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 12:02, 08 Sty 2013 Temat postu: Cieknące cylinderki hamulcowe Syrena 105 tył |
|
|
Chciałem przedstawić kilka porad na temat hamulców tylnej osi w Syrenie. W przeciwieństwie do przednich jest z nimi dużo kłopotu, które potrafią mocno napsuć krwi. Ja ze swoimi męczyłem się niesamowicie, rozkręcałem cały ten bajzel tyle razy, że sprężynę szczęk nauczyłem się zakładać w mgnieniu oka:)
Do rzeczy. Problem wynika z kilku rzeczy, po części błędów konstrukcyjnych (można było zastosować gumeczki z otworem, takie jak chociażby w 126p), złej jakości gumy i błędów montażu...
Ale ogólnie problem jest w tym (po prawej stronie):
[link widoczny dla zalogowanych]
:klnie :fire
Gumeczka ma za zadanie uszczelnić cylinder i nie dopuścić do wycieku płynu i koić nerwy właściciela samochodu. Jednak NIE ZAWSZE TAK JEST. Przyczyn jest wiele:
- gumka uszkodzona (wytarta, pęknięta, udziubana)
- gumka źle wykonana (musi mieć idealny kształt okrągły, kołnierz odpowiednio szeroko wywinięty- za dużo i za mało źle) ale który producent by się tym przejmował? Panie to tylko Syrena!
- gumka wykonana ze złej gumy (???) za twarda nie będzie dobrze przylegać, za miękka odkształci się co opiszę niżej. Najlepiej jakby twarda była w części centralnej i miękka po bokach- marzenie.
- źle dobrana twardość sprężyny
- skorodowany cylinderek
JAK SOBIE RADZIĆ i zrobić dobrze za pierwszym razem?
Po pierwsze kupić nowe gumki, najlepiej dwukrotną potrzebną ilość, z których wybierzemy czterech kandydatów nominowanych do montażu.
Ja wcześniej kombinowałem, docierałem lekko gumeczki papierem 1500 żeby były matowe, maczałem kołnierz na głębokość 2mm w benzynie żeby się rozszerzyła- no partyzantka i czary mary były.
Wybraliście już te idealne? Okrągłe, bez uszkodzeń, elastyczne, z dużym kołnierzem?
Cylinderek w Syrenie ma średnicę 22mm (poprawicie jak trzeba bo piszę z pamięci), musimy wybrać się do sklepu śrubowego, lub poszukać po garażu, piwnicy...
Szukamy tego (podkładka koronkowa):
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja znalazłem takie starszego typu, pod łby śrub łączących blachy, mniejszy otwór - to ważne, żeby dobrze pasowała do sprężyny, całkowita średnica powinna wynosić ok 20mm, tak żeby weszła do kołnierza gumki. Trzeba sobie dopasować. Najlepiej jakby była w miarę cienka i wypukła, wtedy ładnie się ułoży.
Oczywiście potrzebujemy czterech sztuk pod każdą gumkę.
1.Powinniśmy skontrolować stan gładzi cylinderka, jeśli posiada małe plamki rdzy należy go lekko przeszlifować ( papier wodny 800, 1500) naśladując ruchy honownicy.
2.Warto delikatnie rozciągnąć sprężynę.
3. Posmarować lekko gładź płynem hamulcowym
4. Zmontować wszystko do kupy pilnując, żeby żadna z podkładek koronkowych się nie wyślizgnęła- można je delikatnie podkleić super glue do sprężyny- ale dacie rade
Żeby trochę pokazać o czym ja tu mówię wykonałem kilka prowizorycznych rysunków:
Tak chciał konstruktor:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale najczęściej jest tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
(właśnie dlatego nie warto rozciągać sprężyny jak się nie ma podkładki- tylko pogorszy sprawę) sprężyna odkształca gumę i powoduje mniejszy docisk do ścianek cylinderka
Ja proponuje to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czerwone to oczywiście podkładka koronkowa, która rozpycha kołnierz gumki i znakomicie go uszczelnia.
Jakby co to pytać. Pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|