|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:43, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tadeusz Tański zwykł mawiać, że jeśli coś ładnie wygląda, to równie dobrze pracuje Mam nadzieję, że u Ciebie to powiedzenie się sprawdzi, bo na to się zapowiada!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:09, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Robi wrazenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 14:38, 30 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wracam po przerwie do budowy silnika.
Na początek kupiłem parę części,
wał z panewkami:
Głowicę:
Do której zrobiłem to o czym mówiłem wcześniej:
Wymagają jeszcze oczywiście obróbki (bo i cała głowica jej wymaga), ale jestem zadowolony z efektu, niestety dziurki na śrubę się nie przeskoczy- ale dla mnie i tak spoko.
Pompę wody PAD Bosch:
Mam podocinane elementy kolektora ssącego, także mój brat ma nową robótkę do pospawania. Jeszcze się w między czasie upewniałem jak silnik się pomieści w komorze- muszę zrobić malutką korektę przy tłumiku, reszta będzie tak powiedzmy na styk. Wyciąłem oryginalną półkę, mocowanie z belki też- tam będzie kombinowane więcej, interesuje mnie w sumie jedynie poszycie.
Z niefajnych rzeczy- mój kompresor całkowicie się rozszczelnił. Stał sobie spokojnie, a tu takie coś- puścił na każdym uszczelnieniu, wygląda na to, że był zalany jakimś toksycznym gównem. Dziwne, bo sam go wyciągałem z obudowy, nie ma żadnych śladów używania, demontażu - no nówka. Ale skoro jest składany w Tczewie, to może ktoś miał zły dzień albo co i mam taki egzemplarz... Zlałem cały ten olej który pozostał, ściągnę obudowę, wyczyszczę i zaleję nowym olejem, zobaczymy czy będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 16:44, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj miałem odebrać korbowody po osadzeniu tulejek... Nie sądziłem, że taką robotę da się aż tak spier*olić, ale widać nie ma rzeczy niemożliwych. Jak ja nie cierpię podwykonawców... Nie odebrałem, ciekawe jak będzie po poprawce.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
... czyli co robić, żeby silnik składać w domu.
A tak wygląda kompresor- przyznaję, że to produkt wysokiej technologii.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Od nowości niepokoiło mnie to, że uszczelnienie to czerwone jest cały czas klejące. Jak widać, część tego uszczelnienia utwardziła się na kamień- w okolicach śrub, cała reszta była rozpuszczona.
[link widoczny dla zalogowanych]
Moja hipoteza: coś to jest źle dobrane, olej lub uszczelnienie. Więc zmieniam to i to. Użyję sprawdzonego wielokrotnie silikonu Dirko i oleju przekładniowego Elf.
Z tej strony obudowy, czerwonym uszczelnieniem wydostał się olej na rotory.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyglądała reszta oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przekładnia zwiększająca obroty.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś specyfik do łożysk w tyle obudowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widzicie ściągnąłem też koło pasowe, bo z simmeringa też ciekło. Jest oczywiście nietypowy. Na razie nie będę go ruszać- jest miękki, dobrze przylega. Jak dla mnie coś jest nie tak z olejem. Jeśli dalej będzie nie tak- wymienienie tego uszczelniacza nie stanowi problemu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:09, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
działaj działaj ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speeder
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:56, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
projekt zapiera dech w piersiach, niesamowita przebudowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 18:56, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, niebawem aktualizacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speeder
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:53, 24 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
co prawda o kasie się nie rozmawia w takich projektach, ale...
ile mniej więcej czasu zajęło ci doprowadzenie silnika do obecnej postaci ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Sob 21:47, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Długo robię, ciężko powiedzieć ile dokładnie.
Podstawka pod DV:
Dźwigienka zaworowa, prototyp:
Zaprojektowane przez mojego brata.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Sob 21:49, 04 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speeder
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:14, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
zazdroszczę zaplecza sprzętowego i niebywałej wiedzy.
chyba coś przeoczyłem, dlaczego sami wykonujecie dźwigienki zaworowe ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|