![Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna](http://images.tinypic.pl/i/00652/ez85lre0x96a.jpg) |
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Nie 21:08, 09 Cze 2013 Temat postu: Pompa wody DIY 126p |
|
|
Jak wiadomo- w moim Fiacie 126p głowica silnika będzie chłodzona cieczą.
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/glowica-cc700-do-fiata-126p,147.html
Chciałbym żeby całość była elegancko rozmieszczona, więc wymyśliłem sobie, że przy odrobinie wysiłku cały układ może być ledwo widoczny.
Do poruszania cieczą niezbędna jest pompa. Szukałem takiej, która spełnia moje oczekiwania:
- mała gabarytowo (na tyle ile to możliwe- ja wybrałem w sumie dosyć sporą, jakby się uprzeć to znajdzie się mniejsza np. jakaś motocyklowa)
- w miarę możliwości okrągła (bo wtedy resztę części mogę dotoczyć)
- od popularnego pojazdu (tania i dostępna, nie buduję jednorazówki)
Założenia spełniła pompa wody od Opla.
Na pierwszy ogień poszło zdjęcie koła pasowego- mi nie będzie potrzebne, bo pompa będzie zamocowana na wałku wentylatora za silnikiem (jeśli patrzymy na silnik zamontowany w samochodzie). Musiałem pomóc sobie mikropalnikiem, ściągacz do łożysk dał radę.
Jak dobrze pójdzie, to chłodnica (szukam jakieś mikro, raczej motocyklowa) będzie też w tamtych okolicach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
CDN. Muszę kupić materiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 15:14, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Materiał kupiony i obrobiony (strasznie szkoda, że po obróbce z pełnego klocka 70% to wióry). Właśnie dlatego zależało mi na prostym kształcie pompy, wystarczyło wykonać dekielek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że całość warto jeszcze stoczyć i odchudzić (może wykonam chłodzące żebrowanie). Pozostało wykonać otwory montażowe i zaplanować w którym miejscu ma wychodzić boczny króciec (wylotowy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Pon 16:34, 10 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 15:36, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Kolejny element układu chłodzenia.
Tak to wygląda,
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
naturalnie ona nie wyrobi z oddawaniem ciepła i w błotniku (pomiędzy błotnikiem i fartuchem znajdzie się albo wężownica albo druga chłodnica).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:43, 20 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie myślałeś o powiększeniu wlotów, lub odpowiednim ich ukierunkowaniu? Albo o umieszczeniu chłodnicy w innym miejscu? Na przykład z przodu? Niestety, wymaga to ingerencji w blachy, ale może "gra warta jest świeczki"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:53, 20 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Chlodnica we wlocie powietrza do silnika? Z jednej strony chlodzisz, z drugiej grzejesz. Wieksze masz szanse na podniesienie, niz na obnizenie temperatury silnika.
Marian ma racje, chlodnica powinna byc z przodu auta. Abarth tak robil w 500-tkach (chlodnica oleju).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 19:40, 20 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Chłodnica ma być zamontowana w komorze silnika, po wycięciu półki (tej blachy nad silnikiem która tworzy "air box") i po lewej stronie. Otwór w fartuchu byłby powiększony do rozmiarów chłodnicy, a cały obieg wymuszony wiatrakiem (jest bardzo mocny). Jednak teraz, dochodzę do wniosku, że może się trochę zagalopowałem. Początkowo, chłodnicę oleju (tą czarną) chciałem umieścić z przodu pod zderzakiem- jednak teraz wpadłem na pomysł, żeby w tylnym pasie wyciąć fragment blachy i dokładnie wpasować tam chłodnicę- mam to już w głowie (taki tunel) i chyba już mi z głowy nie wyleci. A skoro przód zostanie pusty, to chyba tak jak mówicie, poszukam jakieś bardzo szerokiej i wąskiej chłodnicy, która będzie chłodzić wodę, pod przedni zderzak. Przy rurach idących przez całe auto, powinno się to dużo lepiej schłodzić niż przy tym maleństwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachu
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:55, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
chłodnice wody, żeby nie ciągnąć przez całe auto możesz dac na tylną klapę, z wiatrakiem wiejącym w kierunku zewnętrznym, na giętkich wezach, zeby zawsze można było otworzyć klapę. Poza tym skoro tylko głowica? będzie chłodzona ciecza to aż tak bardzo nie będzie potrzebne to chłodzenie, w sensie dużej chłodnicy, rozumiem, że blok i cylindry nadal będzie owiewac tylko powietrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 10:10, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety nie- pomysł cały czas ewoluuje i na obecną chwilę również blok jest chłodzony cieczą, a chłodnicę chcę wykonać samodzielnie- taką bardzo wąską umieszczoną pod przednim zderzakiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Więcej aktualności pod tym linkiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachu
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23:33, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Blok jest chłodzony z przymusu projektu, czy w jakimś celu, bo nie ma w nim żadnych strategicznych miejsc jeżeli chodzi oddawanie/wydzielanie ciepła...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pią 12:19, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Przy zastosowaniu tej głowicy tak jest wygodniej. No i jak w każdym silniku chłodzonym cieczą, chłodnica jest po za silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|