|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 18:25, 06 Cze 2013 Temat postu: Odchudzanie koła zamachowego |
|
|
Toczenie koła zamachowego ma na celu szybsze wkręcanie się na obroty silnika. Silnik traci trochę na kulturze pracy oraz elastyczności- zyskuje się jednak moc w dolnym zakresie obrotów.
W przypadku Fiata 126p jest to podstawowy zabieg poprawiający osiągi. W moim egzemplarzu stoczyłem praktycznie całą nadlewkę od strony silnika, waga zmniejszyła się o około 40%. Odległość pozostałego materiału od wieńca to 4mm- to jeszcze sporo jak na standardy maluchowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Samo stoczenie koła zamachowego to jednak nie koniec, jest ono wykonane (odlane) z żeliwa i samo zdjęcie materiału nie powoduje, że jego wyważenie zostanie zachowane.
BARDZO istotne jest wyważenie razem z wałem korbowym, dociskiem i kołem pasowym (lub innym) w zakładzie z dużym doświadczeniem.
Ściągnięcie materiału może wykonać amator, istotne jest bardzo dokładne ustawienie koła w uchwycie tokarskim za pomocą czujnika zegarowego (bicie osiowe i poprzeczne).
Czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną:
[link widoczny dla zalogowanych]
Stoczoną powierzchnię trzeba wyszlifować, a krawędzie ukosować, żeby uniknąć spiętrzenia naprężeń (żeby nie tworzyć karbu).
Toczyłem co 0,7mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz czeka mnie wizyta w zakładzie wyważającym - ale niestety nie mam jeszcze wału korbowego od wersji BIS, który chcę zastosować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Czw 18:43, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Sob 18:31, 12 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:39, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
kiedy testy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachu
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:49, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Gdzie wyważasz koło?
Ja wyważałem na Napoleońskiej w Poznaniu, ale facet który się tym zajomwał zmarł i nikomu się już nie chce tego robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 10:17, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
WSK Kalisz/ Politechnika Łódzka- z tym, że trzeba wyważyć komplet: wał, zamach i koło pasowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachu
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23:30, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
czy ta usługa jest ogólnodestępna, czy tylko dla wybranych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|