Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odchudzanie koła zamachowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 18:25, 06 Cze 2013    Temat postu: Odchudzanie koła zamachowego

Toczenie koła zamachowego ma na celu szybsze wkręcanie się na obroty silnika. Silnik traci trochę na kulturze pracy oraz elastyczności- zyskuje się jednak moc w dolnym zakresie obrotów.

W przypadku Fiata 126p jest to podstawowy zabieg poprawiający osiągi. W moim egzemplarzu stoczyłem praktycznie całą nadlewkę od strony silnika, waga zmniejszyła się o około 40%. Odległość pozostałego materiału od wieńca to 4mm- to jeszcze sporo jak na standardy maluchowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
Samo stoczenie koła zamachowego to jednak nie koniec, jest ono wykonane (odlane) z żeliwa i samo zdjęcie materiału nie powoduje, że jego wyważenie zostanie zachowane.


BARDZO istotne jest wyważenie razem z wałem korbowym, dociskiem i kołem pasowym (lub innym) w zakładzie z dużym doświadczeniem.

Ściągnięcie materiału może wykonać amator, istotne jest bardzo dokładne ustawienie koła w uchwycie tokarskim za pomocą czujnika zegarowego (bicie osiowe i poprzeczne).

Czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną:
[link widoczny dla zalogowanych]

Stoczoną powierzchnię trzeba wyszlifować, a krawędzie ukosować, żeby uniknąć spiętrzenia naprężeń (żeby nie tworzyć karbu).

Toczyłem co 0,7mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz czeka mnie wizyta w zakładzie wyważającym - ale niestety nie mam jeszcze wału korbowego od wersji BIS, który chcę zastosować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Czw 18:43, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Sob 18:31, 12 Paź 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abaddon




Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:39, 14 Paź 2013    Temat postu:

kiedy testy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachu




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:49, 13 Lis 2013    Temat postu:

Gdzie wyważasz koło?
Ja wyważałem na Napoleońskiej w Poznaniu, ale facet który się tym zajomwał zmarł i nikomu się już nie chce tego robić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 10:17, 14 Lis 2013    Temat postu:

WSK Kalisz/ Politechnika Łódzka- z tym, że trzeba wyważyć komplet: wał, zamach i koło pasowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachu




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:30, 14 Lis 2013    Temat postu:

czy ta usługa jest ogólnodestępna, czy tylko dla wybranych Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pią 12:16, 15 Lis 2013    Temat postu:

W WSK na pewno:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin