|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 18:57, 06 Cze 2013 Temat postu: Głowica CC700 do Fiata 126p |
|
|
Mój poprzedni pomysł, zastosowania połówki głowicy silnika Fiat 16V przerósł mnie z powodu komplikacji w budowie odpowiedniego bloku cylindrów do tego silnika (długo by pisać). W każdym razie, temat odkładam na później- może to mądra decyzja, biorąc pod uwagę to, że szybkim Fiatem 126p jeszcze nie jeździłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat jak napisałem zszedł na drugi plan, ale mój głód konstruktorski pozostał nienasycony.
Bardzo ciężko zdobyć głowicę do silnika 126p, która ma dwa kanały ssące, a to był numer jeden na liście moich głowicowych priorytetów (z powodu zastosowania dwóch motocyklowych gaźników). Przeróbka fabrycznej głowicy na dwa kanały w moim przypadku nie wchodziła w rachubę, najzwyczajniej nie mam takich zdolności.
[link widoczny dla zalogowanych]
Postanowiłem użyć głowicy Fiata Cinquecento 700 - pasuje plug&play pod rozstaw szpilek 126p, ma dwa kanały ssące, większe zawory i korzystny (prawie pionowy) przebieg kanału wydechowego, co w połączeniu z jej pełną obróbką (portingiem), rozwierceniem silnika pod tuleje cylindrowe CC700 powinno dać wymierne rezultaty w osiągach.
Na tym zdjęciu widać Fiata z jakieś włoskiej strony posiadającego właśnie tą głowicę:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Naturalnie przeróbek i tak jest dużo, głowica będzie chłodzona cieczą (mini pompka DIY na wałku dmuchawy) więc niezbędne jest zaślepienie kanałów wodnych. W tym celu zakupiłem blachę aluminiową grubości 5mm i odpowiednio wyciąłem. Głowice wstępnie opiaskowałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz idzie do zaprzyjaźnionego spawacza, który takie rzeczy robi na codzień, krawędzie muszę jeszcze odpowiednio ukosować, całość oczyścić, a przed spawaniem wstawić do piekarnika:). Następnie frezowanie, planowanie i testy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Muszę również dorobić kolektor ssący, dlatego dorobiłem odpowiednią flanszę, teraz zastanawiam się, w jaki sposób wygiąć odpowiednio rury aluminiowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marian
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:43, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Będziesz liczył wydech, czy robił metodą prób i błędów?
Nie wiem, czy pisałeś i przeoczyłem czy nie było - kolektor ssący z czego będziesz robił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pią 21:54, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wydech jest oczywiście istotny, ale nie aż tak (jak w dwusuwie), żeby trzeba go było liczyć W moim zastosuje dopasowane średnicą rury schodzące się w jeden (atestowany) tłumik motocyklowy.
Kolektor ssący będzie wykonany z aluminium- na zdjęciach widać wykonaną flanszę, do której dospawam rury (postaram się jutro kupić). Problem widzę w ich wygięciu, bo nie mam odpowiedniej giętarki, ale coś wykombinuje. Po dopasowaniu w poniedziałek wszystko idzie do spawania i biorę się za frezowanie podstawki dokładanego filtra oleju i wyjścia na chłodnicę oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
(straaaasznie mi się podoba )
EDIT: czy ktoś zna jakiś sposób gięcia rury bez giętarki? Może ponacinać na włosówce i pospawać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Sob 15:51, 08 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:58, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
czym wycinałeś te zaślepki z blachy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Nie 14:53, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Piłą taśmową.
Udało mi się kupić rurę o nietypowych wymiarach dopasowanych do gaźnika (34mm wewnętrzna, 3mm ścianka). Spróbuję ją wygiąć pod płomieniem palnika, a do środka nasypię piachu... trochę czarno to widzę
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Nie 15:35, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:01, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ambitny projekt!
Tylko trapi mnie jedno pytanie: czemu ma to sluzyc?
Sport Maluchem? Spozniles sie o 30 lat.
Tunning? Zabawa dla zabawy?
Najwyrazniej masz umiejetnosci, sprzet, pieniadze i sporo wyobrazni. Nie lepiej "zainwestowac" w jakis powazniejszy projekt?
Pozdrawiam, Georges
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Nie 16:32, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
To ma służyć mojej przyjemności:). Od zawsze fascynuje mnie sport motorowy z dawnych lat- technika.
126p to samochód który mnie całkowicie zauroczył, podoba mi się- jest mały, ładny, o prostej konstrukcji, części jest dużo. Wygodnie się go robi- silnik można przenosić w pojedynkę.
W Polsce od paru lat na nowo ruszył sport 126p - Maluch Trophy.
[link widoczny dla zalogowanych]
(to taki renesans) więc jeśli ktoś chce się ścigać to ma gdzie i z kim:).
Ale ściganie na poważnie jest drogie- i dlatego mój maluch to będzie torowo-show car i pewnie jedyne gdzie mógłbym spróbować sił to Classic Auto Cup.
[link widoczny dla zalogowanych]
Georges napisał: |
Najwyrazniej masz umiejetnosci, sprzet, pieniadze i sporo wyobrazni. Nie lepiej "zainwestowac" w jakis powazniejszy projekt? |
Hmm, budżet jest bardzo, bardzo ograniczony- ale robię 126p, bo chce go robić, a nie z powodu oszczędności. Jak ktoś chce, to nawet z hulajnogi zrobi poważny projekt:).
Prościej: chce mieć takie auto i już
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:11, 09 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
I to jest argument nie do odparcia!
Powodzenia zycze wiec w doprowadzeniu projektu do konca.
Co do 126, to syn tez zostau zauroczony tym autem. Dwa lata pracowal nad nim i ze starocia zrobil to, co widac w galerii. Dla nas tylko w takiej "wersji" to auto ma urok.
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
-tommy-
Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Balice
|
Wysłany: Pon 14:40, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Bardzo jestem ciekaw co dalej z tym projektem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|