Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Głowica CC700 do Fiata 126p

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 18:57, 06 Cze 2013    Temat postu: Głowica CC700 do Fiata 126p

Mój poprzedni pomysł, zastosowania połówki głowicy silnika Fiat 16V przerósł mnie z powodu komplikacji w budowie odpowiedniego bloku cylindrów do tego silnika (długo by pisać). W każdym razie, temat odkładam na później- może to mądra decyzja, biorąc pod uwagę to, że szybkim Fiatem 126p jeszcze nie jeździłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat jak napisałem zszedł na drugi plan, ale mój głód konstruktorski pozostał nienasycony.

Bardzo ciężko zdobyć głowicę do silnika 126p, która ma dwa kanały ssące, a to był numer jeden na liście moich głowicowych priorytetów (z powodu zastosowania dwóch motocyklowych gaźników). Przeróbka fabrycznej głowicy na dwa kanały w moim przypadku nie wchodziła w rachubę, najzwyczajniej nie mam takich zdolności.
[link widoczny dla zalogowanych]
Postanowiłem użyć głowicy Fiata Cinquecento 700 - pasuje plug&play pod rozstaw szpilek 126p, ma dwa kanały ssące, większe zawory i korzystny (prawie pionowy) przebieg kanału wydechowego, co w połączeniu z jej pełną obróbką (portingiem), rozwierceniem silnika pod tuleje cylindrowe CC700 powinno dać wymierne rezultaty w osiągach.

Na tym zdjęciu widać Fiata z jakieś włoskiej strony posiadającego właśnie tą głowicę:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Naturalnie przeróbek i tak jest dużo, głowica będzie chłodzona cieczą (mini pompka DIY na wałku dmuchawy) więc niezbędne jest zaślepienie kanałów wodnych. W tym celu zakupiłem blachę aluminiową grubości 5mm i odpowiednio wyciąłem. Głowice wstępnie opiaskowałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz idzie do zaprzyjaźnionego spawacza, który takie rzeczy robi na codzień, krawędzie muszę jeszcze odpowiednio ukosować, całość oczyścić, a przed spawaniem wstawić do piekarnika:). Następnie frezowanie, planowanie i testy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Muszę również dorobić kolektor ssący, dlatego dorobiłem odpowiednią flanszę, teraz zastanawiam się, w jaki sposób wygiąć odpowiednio rury aluminiowe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marian




Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:43, 07 Cze 2013    Temat postu:

Będziesz liczył wydech, czy robił metodą prób i błędów?
Nie wiem, czy pisałeś i przeoczyłem czy nie było - kolektor ssący z czego będziesz robił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pią 21:54, 07 Cze 2013    Temat postu:

Wydech jest oczywiście istotny, ale nie aż tak (jak w dwusuwie), żeby trzeba go było liczyćSmile W moim zastosuje dopasowane średnicą rury schodzące się w jeden (atestowany) tłumik motocyklowy.

Kolektor ssący będzie wykonany z aluminium- na zdjęciach widać wykonaną flanszę, do której dospawam rury (postaram się jutro kupić). Problem widzę w ich wygięciu, bo nie mam odpowiedniej giętarki, ale coś wykombinuje. Po dopasowaniu w poniedziałek wszystko idzie do spawania i biorę się za frezowanie podstawki dokładanego filtra oleju i wyjścia na chłodnicę oleju.
[link widoczny dla zalogowanych]
(straaaasznie mi się podoba Very Happy )

EDIT: czy ktoś zna jakiś sposób gięcia rury bez giętarki? Może ponacinać na włosówce i pospawać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Sob 15:51, 08 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abaddon




Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:58, 09 Cze 2013    Temat postu:

czym wycinałeś te zaślepki z blachy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Nie 14:53, 09 Cze 2013    Temat postu:

Piłą taśmową.

Udało mi się kupić rurę o nietypowych wymiarach dopasowanych do gaźnika (34mm wewnętrzna, 3mm ścianka). Spróbuję ją wygiąć pod płomieniem palnika, a do środka nasypię piachu... trochę czarno to widzęSmile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Nie 15:35, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:01, 09 Cze 2013    Temat postu:

Ambitny projekt!
Tylko trapi mnie jedno pytanie: czemu ma to sluzyc?
Sport Maluchem? Spozniles sie o 30 lat.
Tunning? Zabawa dla zabawy?

Najwyrazniej masz umiejetnosci, sprzet, pieniadze i sporo wyobrazni. Nie lepiej "zainwestowac" w jakis powazniejszy projekt?

Pozdrawiam, Georges


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Nie 16:32, 09 Cze 2013    Temat postu:

To ma służyć mojej przyjemności:). Od zawsze fascynuje mnie sport motorowy z dawnych lat- technika.

126p to samochód który mnie całkowicie zauroczył, podoba mi się- jest mały, ładny, o prostej konstrukcji, części jest dużo. Wygodnie się go robi- silnik można przenosić w pojedynkęSmile.

W Polsce od paru lat na nowo ruszył sport 126p - Maluch Trophy.
[link widoczny dla zalogowanych]
(to taki renesans) więc jeśli ktoś chce się ścigać to ma gdzie i z kim:).

Ale ściganie na poważnie jest drogie- i dlatego mój maluch to będzie torowo-show car i pewnie jedyne gdzie mógłbym spróbować sił to Classic Auto Cup.
[link widoczny dla zalogowanych]

Georges napisał:

Najwyrazniej masz umiejetnosci, sprzet, pieniadze i sporo wyobrazni. Nie lepiej "zainwestowac" w jakis powazniejszy projekt?


Hmm, budżet jest bardzo, bardzo ograniczony- ale robię 126p, bo chce go robić, a nie z powodu oszczędności. Jak ktoś chce, to nawet z hulajnogi zrobi poważny projekt:).

Prościej: chce mieć takie auto i jużSmile

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Georges




Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:11, 09 Cze 2013    Temat postu:

I to jest argument nie do odparcia!

Powodzenia zycze wiec w doprowadzeniu projektu do konca.

Co do 126, to syn tez zostau zauroczony tym autem. Dwa lata pracowal nad nim i ze starocia zrobil to, co widac w galerii. Dla nas tylko w takiej "wersji" to auto ma urok.

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
-tommy-




Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Balice

PostWysłany: Pon 14:40, 09 Gru 2013    Temat postu:

Bardzo jestem ciekaw co dalej z tym projektem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Pon 15:35, 09 Gru 2013    Temat postu:

Tutaj:
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/sport-z-epoki,8/przebudowa-silnika-fiat-126p-temat-zbiorczy,186.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Sport z epoki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin