|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek11
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 19:58, 27 Sty 2014 Temat postu: renowacja sprężarki warsztatowej |
|
|
Zakładam ten temat ponieważ domyślam się, że sporo Kolegów ma jakieś słabe sprężarki , które nie spełniają ich oczekiwań i chcieli by je jakoś zmodernizować i przystosować do własnych potrzeb.
Ja mam sprężarkę własnej produkcji zbudowaną z trójfazowego agregatu chłodniczego , ale żywot tego agregatu się skończył , wiem , że zakup nowej porządnej sprężarki to spory wydatek , tym bardziej, że mam niektóre zespoły które mógłbym powtórnie wykorzystać , jak zbiornik powietrza 60 l , manometr z zaworem trój drogowym , wyłącznik LS.
I teraz muszę wybrać sprężarkę.
A sprężarki chcę używać głównie do domowego warsztatu do
malowania drobnych elementów , podłączenia jakichś narzędzi pneumatycznych , piaskowanie na razie nie w planie , ale może jakieś mało wydajne dla amatora czemu nie ?
I teraz jaką radzicie zakupić sprężarkę samochodową
ja wytypowałem trzy:
-sprężarka jelcz HS21 Ikarus
-sprężarka HS 31
-sprężarka HS18
Która będzie lepsza do moich zastosowań i jaki do nich dobrać silnik ?
Tadek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 21:21, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tematy w tym dziale dotyczą relacji z prac i gotowych porad- mam nadzieję, że ten temat będzie tak wyglądał, inaczej będzie przeniesiony do działu problemy techniczne:).
Zobacz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprężarka w Ikarusie to żaden HS (Polmo).
Sprężarka HS 21 i HS 31 to identyczne sprężarki różniące się typem zaworów (sprężynowe i blaszkowe).
Do tych sprężarek sprawdzi się silnik ok. 2kW.
HS 18 to sprężarka typu Autosan/Dutra - ma mniejszą pojemność niż HS21/31, silnik 1,5kW z odpowiednim przełożeniem da radę.
Pamiętaj, że te sprężarki wymagają smarowania ciśnieniowego- można użyć pompy od wspomagania. Fajnym i wygodnym pomysłem jest też zastosowanie pompy oleju z Forda Fiesta 1,3. Pompa jest łatwa w adaptacji, posiada również filtr.
Z innych sprężarek polecam sprawdzone konstrukcje tj. Ikarus, Tatra, Liaz lub sprężarki w dobrym stanie od nowoczesnych ciężarówek np. Wabco, Scania, Magneti Marelli (Iveco), jednak tutaj polecam używać jedynie sprzętu w dobrym stanie, bo ich serwis kosztuje zawsze około 1000-1500zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek11
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 1:11, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Czy myślałeś o takiej pompie fiesty ( nie mogę wkleić strony allegro bo te głupie przepisy antyspamowe)
Tylko nie znam tej pompy i z tego co widzę to ona jest przykręcana do bloku silnika z kanałami olejowymi . Tylko jak ją adaptować do sprężarki ? Może widziałeś gdzieś takie rozwiązanie. Co do sprężarki to chyba kupię HS31 prawie ta sama cena co HS18 a większa wydajność ponad 400 l.
A czy dobrym pomysłem było by połączyć tą sprężarkę z silnikiem współosiowo za pomocą sprzęgła rotex , albo takiego jak w pompach do wody , zamiast paskami klinowymi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 20:44, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Połączenie szeregowe będzie zdrowe dla sprężarki, ale zwiększy się obciążenie silnika- ale jeśli będzie wystarczająco mocny to ok
Pompa taka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaproponowałem, bo widziałem na zdjęciu tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tadek11
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Nie 19:44, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje. I jeszcze jedno pytanie odnośnie chłodnicy , czy pojedyncza chłodnica ASPA 3jw60 wystarczy i jaka powinna być średnica tej rury od chłodnicy żeby nie hamowała przepływu powietrza pomiędzy sprężarką HS31 a zbiornikiem powietrza i jaki zawór zwrotny zastosować w tym układzie.
Niedługo wstawię pierwsze zdjęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|