|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Śro 19:56, 08 Paź 2014 Temat postu: Kompresor do piaskowania DIY-budowa |
|
|
Stwierdziłem,że ten kompresor WAN będzie za duży jak na moje potrzeby,więc w głowie zaświtała mi chęć zbudowania nowego sprzętu. Chodzi mi po głowie budowa kompresora na bazie silnika z Fiata 126p,czyli popularnego "malucha". Dzisiaj kurierem doszedł mi podstawowy element kompresora,czyli zbiornik. Jest to zbiornik z fabrycznej sprężarki ASPA 3jw60 z Wrocławia. Babcia mówiła,że kurier był zdziwiony tym,co było na palecie,i pytał się,co zamierzam z nim robić Zdecydowałem się na taki zbiornik głównie przez osuszacze powietrza.Ale koniec gadania,czas na ciąg dalszy:
[link widoczny dla zalogowanych]
W garażu leży mi silnik elektryczny trójfazowy 5,5kW,który również wykorzystam(ma koło pasowe,ale niestety nie ma wtyczki):
[link widoczny dla zalogowanych]
W warsztacie zalegała mi również sprężarka HS11,z której pożyczę sobie głowicę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam również kupioną głowicę od identycznej sprężarki:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Niedługo powinienem mieć też silnik od Fiata 126p na bazę sprężarki,także coś więcej ruszy Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 20:29, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepsza butla na rynku, szczególnie z chłodnicami. Ja nie lubię sprężarek na 126p...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Śro 22:15, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
A z jakiegoż to powodu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 22:21, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dwa tłoki współbieżne. Pulsacyjna praca i duże obciążenie silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Nie 8:48, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
A więc,tydzień temu został zakupiony silnik pod sprężarkę(i była z tego niemała awantura w domu).
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli ktoś chce,to niepotrzebne części będą na sprzedaż.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zacząłem go rozbierać,i nie mogę zdjąć głowicy. Więc został tak do dzisiaj,gdyż nie mam czasu się tym zająć. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Wto 23:17, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Prace nad łożem zaczęte
[link widoczny dla zalogowanych]
Więc z tego powodu,że mam w domu mnóstwo takowych kątowników,postanowiłem je jakoś wykorzystać.Tutaj dziękuję mojemu dziadkowi,który jeszcze za "komuny" chomikował takie rzeczy "bo mogą się przydać". I jak widać,przydają się
[link widoczny dla zalogowanych]
Dwa takie kątowniki pociąłem na 4 kawałki po 80cm każdy (Jeszcze zostało nawet trochę materiału,pójdzie na resztę łoża ) oraz zespawałem ze sobą dwie sztuki(na pozostałe dwie brakło czasu,gdyż mnie noc zastała)
[link widoczny dla zalogowanych]
Moje smarki,jak na początek chyba nie jest źle?
tak poza tym,pokażę jeszcze wstępne plany łoża:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Na pierwszym rysunku nie uwzględniłem jednego wymiaru,ale to się poprawi. Pozdrawiam.
PS. Zapomniałbym o dwóch rzeczach. Pierwsza,udało mi się zdjąć głowicę(wielkie podziękowania dla mojego Dziadka). Druga,zmiana koncepcji na głowicę. Miały być dwie od HS11 z Stara 28/Ursusa c-330,będzie jednak jedna ze sprężarki HS21 z Jelcza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Czw 0:25, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wyjątkowo krótko
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak się obecnie prezentuje łoże pod sprężarkę
[link widoczny dla zalogowanych]
W poniedziałek przyszła długo wyczekiwana paczuszka,a w niej...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Głowica nie ma 2 zaworów,jak widać na zdjęciu,ale znalazłem sklep,który ma dostępne nowe,więc niedługo je zamawiam Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Wto 21:49, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc,widać już wstępny zarys łoża
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wstępne przymiarki
Z góry przepraszam za zdjęcia robione tarczą od szlifierki Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Czw 0:44, 25 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Na święta zrobiłem małe zakupy: Dwuskładnikowy klej do metalu,klej do gwintów,oraz 4x poduszki skrzyni i 2x filtry powietrza od Malucha
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Oraz z węża ciśnieniowego,opasek i szybkozłączek kupionych "kiedyś tam" skleciłem sobie taki oto wąż do kompresora. Na dzisiaj tyle. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Sob 21:26, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Więc dzisiaj,taki trochę większy UP
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zakupiłem nieodłączne elementy kompresora,czyli Reduktor i Presostat
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A w przerwie między świętami a nowym rokiem powstały łapy mocowań poduszek
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzisiaj znalazłem czas,żeby je przyspawać
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A silnika zostało wymontowane to,co jest mi zbędne,plus został z grubsza wyczyszczony. Na dzisiaj tyle. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Sob 22:41, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj też trochę podziałałem
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozebrałem zbiornik(wyjęta została również elektryka)
[link widoczny dla zalogowanych]
Graty czekające na czyszczenie i malowanie(zastanawiam się nad oddaniem odwadniaczy do piaskowania bądź śrutowania)
[link widoczny dla zalogowanych]
Zacząłem też czyścić pokrywę rewizyjną(Możecie mi nie wierzyć,ale na całej długości rury było mnóstwo syfu,z trudem się przez niego przebiłem,ostatecznie odbędzie ona chyba kąpiel w rozpuszczalniku lub Coca-Coli)
Na dzisiaj tyle. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Sob 23:00, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Na praktykach przerobiłem otwory montażowe w głowicy,teraz pasuje bez zastrzeżeń
[link widoczny dla zalogowanych]
A poza tym,doczeka się nowych zaworków.
Obecnie głowica oraz szklanki popychaczy odbywają kąpiel w benzynie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Śro 20:32, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Przez ostatnie parę dni nastąpił dość mocny progress w pracach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zacząłem przerabiać silnik Najpierw usunąłem końce 4 środkowych szpilek montażowych cylindrów(tak,aby weszła głowica ze sprężarki),oraz został wyczyszczony
[link widoczny dla zalogowanych]
Zostało również usunięte mocowanie skrzyni biegów(z wiadomych powodów)
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Zaślepiłem też otwory po pompie paliwa
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Do tego wstępnie zakończyłem prace spawalnicze nad łożem pod sprężarkę(ten kawałek kątownika będzie podtrzymywał łoże na butli,a teownik na końcu będzie podtrzymywał śrubę regulacji łoża silnika(inaczej mówiąc,chodzi o regulację pasków klinowych))
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Oraz do pokrywy rewizyjnej została przyspawana mufa,na której będzie spoczywać reduktor(spawy są szczelne,sprawdzałem)
Na dzisiaj tyle. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Nie 13:09, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
A więc,wczoraj nie wiedziałem co robić,więc wczoraj zamocowałem poduszki i pomalowałem częściowo łoże:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj przymiarki(ostatecznie dałem nowe śruby i nakrętki samo-kontrujące)
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Tak się prezentuje całokształt. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rocky
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starachowice i okolice
|
Wysłany: Sob 22:49, 07 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Koło zamachowe oddałem do znajomego tokarza,który zdjął wieniec zębaty, oraz w jego miejscu wytoczył rowek pod pasek klinowy typu A. Teraz koło zamachowe stało się kołem pasowym.
A z dzisiaj:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Dwa kółeczka,i dziureczka
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wszystkie otwory dzisiaj wykonane Mniejsze służą do potrzymania łoża silnika,a większe wykonałem w celu dokręcenia nakrętek od śrub mocujących łoże. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|