Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozdzielenie zapieczonego aluminium i duraluminium w stali

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ThyLight




Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:28, 05 Wrz 2013    Temat postu: Rozdzielenie zapieczonego aluminium i duraluminium w stali

Witam.

Prowadzę renowację klasycznego roweru z ubiegłegu stulecia. Przygotowując ramę do malowania napotkałem dwa problemy, Mostek kierownicy jest zapieczony w widelcu, nie pomogły środki chemiczne, opukiwanie, czas, płacz i siła. No właśnie, wkońcu puściło, piękny duraluminiowy mostek się urwał, miałem obciąć i piłować od wewnątrz ale dalej metodą siłową kombinowałem aż pogiołem widelec, cóż będzie cięcie i wstawienie drugiego, oryginalnego.

Nie chcąc niszczyć sztycy podsiodłowej z aluminium albo zniszczyć ale wyjąć całą pytam czy jest jeszcze jakiś sposób aby to rozdzielić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
-tommy-




Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Balice

PostWysłany: Czw 10:55, 17 Paź 2013    Temat postu:

Można próbować rozdzielić to metodą termiczną, istnieje jednak ryzyko, że stal się dopuści więc nie należy przesadzać z temperaturą. Rozgrzej połączenie a następnie schłodź aluminium np "powietrzem" do komputerów. Taka metoda czasem się sprawdza. Proponował bym tez najpierw próbować obrócić element a dopiero później próbować wyciągać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Czw 13:10, 17 Paź 2013    Temat postu:

Ze środków chemicznych "ostatniej szansy" polecam też użycie płynu hamulcowego- element zawinąć nasączoną szmatą, płyn uzupełniać i po około dwóch dniach próbować. Można od razu z użyciem ciepła, jak napisał poprzednik. Dobrze jakbyś zrobił też zdjęcie- bo wtedy można poradzić też z miejscem przyłożenia siły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
-tommy-




Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Balice

PostWysłany: Czw 15:18, 17 Paź 2013    Temat postu:

Co do płynu hamulcowego nadmienię, iż najlepszym poluzowywaczem jest płyn DA 1, z tym że nie wiem czy jest jeszcze dostępny w handlu. Ze względu na fakt, że jest to połączenie Al-Fe problemem są tu tlenki tego pierwszego więc można też spróbować kąpieli w Aluxie celem ich rozpuszczenia. Trzeba by jednak uszczelnić sztycę (np. plasteliną) i zalać rurę podsiodłową przez mufę łożyskową korb. Pozostawienie tego na jakiś czas powinno doprowadzić do rozpuszczenia tlenków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin