|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Firehand
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 13:26, 12 Cze 2013 Temat postu: Remont Fiata 126p ST 1978 |
|
|
Pora zacząć się udzielać na forum. Witam więc wszystkich, jestem Karol z Krakowa i mam zaszczyt przedstawić jednego z moich maluchów, nad którym prace trwają już drugi rok, a właściwie zdjęcia poniżej to efekt pracy w zeszłe wakacje. Na dniach myślę, że ruszy kolejny sezon prac, z którym się ociągałem głównie ze względu budowy piaskarki i kompresora home – made (testy zakończyły się powodzeniem, pora zatrudnić narzędzia do pracy przy komorze silnika i bagażniku malucha.
Coś o samochodzie. Jest to Fiat 126p z 1978. Kupiłem go od pierwszego właściciela w kwietniu 2012. Przebieg oryginalny coś koło 60 tys z tego co pamiętam. Stan blacharski całkiem niezły, pierwszy lakier, żadna blacha nie wymieniana, bezwypadkowy. Jedyne braki to zmienione na nowszy typ zawieszenie i silnik 650 w zastępstwie za oryginalną 600. Plany to całkowity remont i zachowanie w oryginale (powrót do cytryn i 600). Jedyne odstępstwa to wnętrze całe w beżu łącznie z dywanami i może jeszcze jakieś gadżety z epoki.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Parę zdjęć z początku prac
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wycinam ogniska korozji i dorabiam w ich miejsce łatki. Wyciąłem też wszystkie podłużnice bo były trochę nadgryzione a i podłoga pod nimi wymaga ingerencji. Prawy błotnik z nadkolem wyleciał, a co do prawego to się zastanawiam mocno czy go po prostu nie wyciąć a nie bawić się z wstawianiem kawałków rantu. Zdecydowałem też o wymianie skrzynki pod akumulator. Nadkole zewnętrzne do prawego błotnika tylnego już kupione, końcówka błotnika już mniej więcej docięta, na ostateczne szlify trzeba poczekać na nadkole. Wyciąłem też jak widać kawałki ściany grodziowej bo były tam ogniska rdzy, wybrzuszenia blachy.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Podłoga prawie gotowa, jeszcze tylko podłużnice i ze 2 dziurki, 2 błotniki przednie do wstawienia, 1 nadkole, parę drobniejszych rzeczy i będzie można uznać spawanie za ukończone.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Między czasie czyszczenie podłogi i jeszcze jakieś poprawki. Następnie mycie komory bagażnika i wstawianie przednich błotników.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Podłoga gotowa, 2 nadkola już ogarnięte, kolejne 2 czekają na czyszczenia. Oficjalnie można powiedzieć, że już dziury połatane. Zostało wstawić błotniki przednie i podstawkę pod aku, wyczyścić i całego prysnąć epoksydem.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Firehand dnia Śro 13:32, 12 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 1:45, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 2:14, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:40, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jeden, co pozostal w czasach szpachlowki celulozowej...
TI, poczytaj datasheets producentow.
Szpachlowke poliestrowa mozna polozyc na podklad, ale glownie stosuje sie wlasnie na gola blache.
To nie zlosliwie, ale uparcie probuje przezwyciezyc utarte opinie, chyba tylko polskie.
Pozdrawiam, Georges
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Firehand
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 10:10, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Może mnie ktoś oświecić gdzie na tym samochodzie jest aktualnie szpachla? Na gołą blachę nie kładę nigdy szpachlówki ale sęk w tym, że na tym aucie w ogóle jeszcze nic nie było szpachlowane...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:56, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 2:14, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:48, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ja tam widzę, że jest tylko zamazane jakimś podkładem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:00, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie znam firmy Novol ani jej produktow.
Pracuje z U-Pol, PPG itp. Dla przykladu zobacz tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Firehand
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 13:03, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Puki co nie ma ani grama szpachli nigdzie. To co jest szare to na bieżąco zabezpieczane spawane elementy epoksydem Novol Protect 360.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:40, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Firehand,
Jest dosc trudno sledzic, co robisz, bo zdjecia sa malutkie, a ich powiekszenia sa gdzie indziej i za kazdym razem otwieraja nowe okna. Jest to meczace. A chetnie bym obejrzal, co i jak robisz. Sprobuj wstawiac w tekst zdjecia w przyzwoitym formacie.
TI,
Znalazlem datasheet jednej ze szpachlowek Novol. Nie widze zadnych zalecen odnosnie podkladu. Wrecz przeciwnie...
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam, Georges
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 15:14, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 2:15, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 17:33, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko pamiętaj TI, że Novol to po prostu jeden z wielu producentów w Polsce, w dodatku środkowa półka cenowa.
Mimo, że sam jestem zwolennikiem szpachlowania na podkład, to jednak tak jak mówi Georges, technologie na pewno też się zmieniają. I nawet o "amerykańskich programach" było by głośno, gdyby auta od Chipa Foosea gniły.
Odpowiedź od producenta napisz w temacie o szpachlowaniu, nie tutaj, bo Firehand jeszcze nic nie dotykał szpachlówką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Czw 17:34, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Firehand
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 19:03, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mi tam ruch w moim temacie nie przeszkadza ale racja, jeżeli forum ma być czytelne i przydatne to warto zająć się kwestią szpachli w osobnym temacie, żeby było dla potomnych.
Georges, nie ma problemu. Następnym razem wrzucę pełnowymiarowe fotki, z tym, że znacznie pogorszy to nawigację . Po prostu to co wrzuciłem do tej pory to prace wykonane w zeszłe lato. Świeże relacje nie będą jednorazowo aż tak obszerne, wtedy popracuję nad oprawą.
Na innych forach gdzie prowadzę jakieś tematy można być zlinczowanym jak się wrzuci do tematu fotkę większą od miniatury bo niektórzy w Polsce mają internet tak szybki, że zanim załadowałaby się im strona to wygasłaby sesja zalogowania na forum
Przekierowanie na inna stronę jest ale photobucket to w sumie chyba najlepszy hosting bo po drodze nie wyświetlają się żadne reklamy, nie trzeba nic klikać przekierowywać się jeszcze gdzieś dalej i co najważniejsze fotki nigdy nie giną ze servera... Ile to jest różnych tematów na forach gdzie po zdjęciach z remontów zostały białe plamy albo błędy 404, tak więc przy okazji apeluję o zadbanie o dobry hosting zdjęć np picasa lub wspomniany photobucket.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 19:43, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mi ruch też nie przeszkadza, więc konkretnie (o Novolu) można napisać tu i tu:). Czekam na relację mechaniczną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Czw 19:43, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 22:33, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 2:15, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|