Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna www.odrdzewiacz.fora.pl
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odświeżanie karterów silnika motocyklowego POLEROWANIE AL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PONY007
Administrator



Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz / Łódź

PostWysłany: Wto 18:54, 08 Sty 2013    Temat postu: Odświeżanie karterów silnika motocyklowego POLEROWANIE AL

Osobiście nie przepadam za silnikami klasyków wypolerowanymi na absolutne lustro, ale zawsze polecam małą kurację odświeżającą w postaci pozbycia się wad odlewniczych, rys.

Papier ścierny używa się tylko tam, gdzie naprawdę jest tragedia. Polerka, powtarzam polerka, a nie amatorskie szlifowanie do końca świata polega najpierw na tym wyrównaniu- i nie robimy tego zwykłym papierem ściernym, ale przede wszystkim musi być to papier wodny (zdrowie istotne), który się nie kruszy. Po drugie nie trzymamy go w łapie, tylko kupujemy papier na gąbce (do wstępnej obróbki), inaczej powierzchnia od ciągłego szlifowania (w tą sama stronę) pofaluje się od nacisku palców- jest na to sposób szlifowanie ruchem oscylacyjnym- ale trzeba mieć wyczucie. W polskich silnikach jest bardzo dużo skaz, rysek- dopiero po ich usunięciu możemy myśleć o polerce. Po oszlifowaniu (papier kolejno 80, 150, 250, 400, 600, 800, 1000, 1500) kupujemy wełnę stalową (wykończeniową)- i polerujmy nią początkowo z dodatkiem pasty, później samą pastą na krążku filcowym, aż zaczniemy widzieć efekty.
[link widoczny dla zalogowanych]
W profesjonalnych zakładach polerujących, element bierze się na przyrząd zwany polerkąSmile to taka duża szafa, z wałkiem w środku i różnymi szczotkami, krążkami filcowymi (tak że idziemy od czegoś najmocniej ściernego do filcu). No ale w warunkach domowych ciężko o taka polerkę. I tutaj istotna sprawa- darujcie sobie polerowanie czymś w stylu rotary tool ("dremel") bo to się nadaje tylko do małych elementów takich jak gaźnik (wtedy sprawdza się świetnie) Do dekli i karterów, znowu musimy użyć czegoś co ma dużą powierzchnię i można ładnie dawkować nacisk- tzw. polerka ręczna (prawie jak gumówka tylko z regulacją obrotów)- przed tym zabiegiem możemy np. łączenie karterów, trudno dostępne miejsca przejechać rotary.

Używać BHP, pasta, wełna ciężko z oczu wychodzi.

Lekkie nabłyszczenie silnika- sama wełna. Polecam!

[link widoczny dla zalogowanych]

Inna technologia renowacji dekli jest skiełkowanie.

Osobiście lubię czysty silnik, bez polerki tylko ładny oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karolq00




Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wierzchowiska

PostWysłany: Wto 19:16, 18 Lut 2014    Temat postu:

Polerowania samej skrzyni korbowej, kanałów dolotowych itp nie powinno się wykonywać papierem ściernym drobniejszym niż 400 (skraplanie się benzyny) .
Poza tym reszta bardzo dobrze opisana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tłuczek




Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:31, 27 Lut 2014    Temat postu:

Kolego, fajnie napisałeś tego posta. Właśnie często szlifuje się po chamsku ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.odrdzewiacz.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin