|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 18:54, 08 Sty 2013 Temat postu: Odświeżanie karterów silnika motocyklowego POLEROWANIE AL |
|
|
Osobiście nie przepadam za silnikami klasyków wypolerowanymi na absolutne lustro, ale zawsze polecam małą kurację odświeżającą w postaci pozbycia się wad odlewniczych, rys.
Papier ścierny używa się tylko tam, gdzie naprawdę jest tragedia. Polerka, powtarzam polerka, a nie amatorskie szlifowanie do końca świata polega najpierw na tym wyrównaniu- i nie robimy tego zwykłym papierem ściernym, ale przede wszystkim musi być to papier wodny (zdrowie istotne), który się nie kruszy. Po drugie nie trzymamy go w łapie, tylko kupujemy papier na gąbce (do wstępnej obróbki), inaczej powierzchnia od ciągłego szlifowania (w tą sama stronę) pofaluje się od nacisku palców- jest na to sposób szlifowanie ruchem oscylacyjnym- ale trzeba mieć wyczucie. W polskich silnikach jest bardzo dużo skaz, rysek- dopiero po ich usunięciu możemy myśleć o polerce. Po oszlifowaniu (papier kolejno 80, 150, 250, 400, 600, 800, 1000, 1500) kupujemy wełnę stalową (wykończeniową)- i polerujmy nią początkowo z dodatkiem pasty, później samą pastą na krążku filcowym, aż zaczniemy widzieć efekty.
[link widoczny dla zalogowanych]
W profesjonalnych zakładach polerujących, element bierze się na przyrząd zwany polerką to taka duża szafa, z wałkiem w środku i różnymi szczotkami, krążkami filcowymi (tak że idziemy od czegoś najmocniej ściernego do filcu). No ale w warunkach domowych ciężko o taka polerkę. I tutaj istotna sprawa- darujcie sobie polerowanie czymś w stylu rotary tool ("dremel") bo to się nadaje tylko do małych elementów takich jak gaźnik (wtedy sprawdza się świetnie) Do dekli i karterów, znowu musimy użyć czegoś co ma dużą powierzchnię i można ładnie dawkować nacisk- tzw. polerka ręczna (prawie jak gumówka tylko z regulacją obrotów)- przed tym zabiegiem możemy np. łączenie karterów, trudno dostępne miejsca przejechać rotary.
Używać BHP, pasta, wełna ciężko z oczu wychodzi.
Lekkie nabłyszczenie silnika- sama wełna. Polecam!
[link widoczny dla zalogowanych]
Inna technologia renowacji dekli jest skiełkowanie.
Osobiście lubię czysty silnik, bez polerki tylko ładny oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karolq00
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wierzchowiska
|
Wysłany: Wto 19:16, 18 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Polerowania samej skrzyni korbowej, kanałów dolotowych itp nie powinno się wykonywać papierem ściernym drobniejszym niż 400 (skraplanie się benzyny) .
Poza tym reszta bardzo dobrze opisana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tłuczek
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:31, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego, fajnie napisałeś tego posta. Właśnie często szlifuje się po chamsku ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|