|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:16, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Narzedzia sa jak narkotyki. Im wiecej ich mamy, tym wiecej ich nam brakuje. Kupujemy, robimy, wymyslamy nowe...Latwo wpasc w nalog...
A zaczyna sie tak niewinnie... Chcemy troche poklepac blache, wiec kupujemy maly (chinski) zestaw mlotkow i kowadelek za trzy grosze i ...dosc szybko okazuje sie, ze jakosc nie taka, ze przydalyby sie inne iid itp.
Oto maly zestaw, jaki mi sie skompletowal w kilka lat.
Mlotki stalowe roznych ksztaltow i ciezarow:
Mlotki drewniane, plastikowe i inne klepadla:
Kowedelka, lyzki, pobijaki:
O innych - innym razem.
Pozdrawiam, Georges
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Śro 0:27, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zawsze się zastanawiałem gdzie używa się tego "łomu" na ostatnim zdjeciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:33, 30 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W blacharstwie samochodowym....
Powaznie, jest to tzw. lyzka, ktorej uzywa sie glownie jako kowadelka przy wyklepywaniu trudno dostepnych platow, np. poszycia drzwi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Georges dnia Sob 18:59, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 15:01, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Post autorstwa Georges, wydzielony z działu blacharskiego (opis narzędzia okazał się świetnym poradnikiem)
Witam,
Przedstawie wam inne ciekawe narzedzie - tarcze sciagajaca.
Ci, ktorzy probowali planowac bardzo plaski panel, taki, jak np. poszycie drzwi Citroëna 2CV, wiedza, jaka to katorga. Nic gorczego do wyprostowania, niz plaska blacha! Kazda nierownosc, to miejsce, gdzie blacha jest rozciagnieta, jest jej za duzo i "nie miesci sie na plaszczyznie" (to takie przypomnienie dla poczatkujacych). Zeby wyprostowac taka wypuklosc sa dwie pozliwosci: sciagnac (skurczyc) blache tam, gdzie jest jej za duzo lub, i jest to metoda z podrecznikow dla blacharzy i metaloplastykow, rozciagnac (rozklepac) cala reszte, co w praktyce byloby latwiejsze, gdyby plat nie byl wspawany w karoserie. Pozostaje wiec sciagniecie rozciagnietej blachy.
Istnieje znana metoda podgrzewania palnikiem. Dziala ona bardzo dobrze na panelach zdecydowanie wypuklych. Gorzej z plaska blacha.
Nie wiem, kto to wymyslil, ale znalazlem opis w sieci i postanowilem sprobowac. Bylo to kilka lat temu. Od tamtej pory jest to narzedzie niezastapione, dajace oszczednosc czasu i szpachlowki.
Przedstawia sie tak:
Odpowiednio uksztaltowany krazek blachy ze stali nierdzewnej na szlifierce katowej.
UWAGA dla tych, ktorzy chcieliby skopiowac: narzedzie moze byc BARDZO niebezpieczne. Szlifierka obraca sie z predkoscia 11000 obr/min i rozpadajaca sie tarcza z nierdzewki moze przeciac brzuch do kregoslupa.
Przyklad zastosowania:
Ten oto fragment nadwozia Land Rovera zostal naprawiony przez wspawanie niewielkiej latki (czesc spawow widoczna na zdjeciu).
Poniewaz ten fragment jest zupelnie plaski, nawet po rozklepaniu dostepnych spawow, jestesmy daleko od plaszczyzny. Oczywiscie, najprosciej byloby nalozyc troche szpachlowki. Ale mozna inaczej.
Pierwszy etap: wypchnac wszystkie mozliwe wglebienia na zewnatrz.
Drugi etap: sciagnac blache na wypuklosciach.
Maszyna w ruch i "szlifujemy" panel tarcza sciagajaca. Wirujaca tarcza dotyka panelu tylko na szczytach wypuklosci i tarcie (inox ma wiekszy wspolczynnik tarcia, niz zwykla stal, stad wybor materialu na tarcze) rozgrzewa szczyty nawet do czerwonosci, jesli nieco przycisniemy. Ekekt jest taki, jak przy grzaniu palnikiem, tylko bardzo zlokalizowany i wlasnie tam, gdzie trzeba - na szczytach wypuklosci. Zatrzymujemy maszyne i spryskujemy blache woda, aby szybciej ostudzic. Stygnac, rozgrzane miejsca kurcza sie i wypuklosci sie zmniejszaja.
Tak wyglada to po pierwszym "przejechaniu" tarcza:
Miejsca ciemne, to szczyty wypuklosci.
Po drugim razie:
Widac wiecej ciemnych miejsc. To znaczy , ze szczyty najwiekszych wypuklosci sie obnizyly i tarcza dotyka wiekszej powierzchni.
A zatem jeszcze raz:
Do chlodzenia uzywam spryskiwacza ogrodniczego:
I jeszcze raz...
I jeszcze...
Na tym etapie mozna by sprobowac wypchnac jeszcze pozostale wglebienia (jasne plamy) na zewnatrz i dalej traktowac je tarcza az do uzyskania zupelnie plaskiej powierzchni. Sa one jednak na tyle niewielkie, ze podklad wypelniajacy powinien sobie z nimi poradzic. W koncu to tylko Land...
I z dobra warstwa (nawet zaciek widoczny na zdjeciu) poradzil sobie. Po przeszlifowaniu panel poszedl do malowania.
Niestety, nie mam na razie zdjecia po pomalowaniu.
Pozdrawiam, Georges
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Pon 15:02, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 15:04, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Georges napisał: |
To nie jest zwykly krazek wyciety z blachy. Tu jest jego "starszy brat" o srednicy 230 mm (poprzedni ma 125 mm srednicy). Na tym zdjeciu widac lepiej, jak jest on zrobiony. |
Czy to jest narzędzie kupione, czy zrobione samemu? Na zdjęciu wyżej środkowa część, mocująca- jest rozumiem dużo cieńsza niż reszta?
Albo inaczej- czy to jest gruba blacha, czy cienka i odpowiednio wyoblona?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Pon 15:06, 01 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:26, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wlasnej producji.
Blacha grubosci 1.2mm z przetloczeniem na nakretke mocujaca i wywinietym ( ok 5 mm) obrzezem. Pod tarcze nalezy podlozyc np. tarcze plastikowa, przeznaczona do krazkow fibrowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:40, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:59, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:49, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Oslona nie zawsze pozwala zrobic, co trzeba.
Jesli pisze o niebezpieczenstwie, to w tym sensie, ze trzeba ja "nadzorowac", sprawdzac czesto stan (mikropekniecia), nie wymagac wiecej, niz moze (nadmierny nacisk powoduje odksztalcenie i moze doprowadzic do zmeczeniowego urwania piasty) itp.
Malej (fi 125 mm) uzywam od okolo dwoch lat bez problemu. Duza rzadko jest w uzyciu, bo mniej poreczna na szlifierce 2.3 kW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 13:02, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Sam krążek jest wykonany na tokarce czy jakiś inny sposób?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:28, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wyoblanie na tokarce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 18:19, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:59, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:12, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie tylko rant. Potrzebna jest forma, jak przy klasycznym wyoblaniu.
Tarcza wykonczona powinna miec ksztalt lekko stozkowy lub sferyczny ale zawsze wypukly. Wywiniecie brzegu na plaskim krazku spowoduje, ze tarcza bedzie lekko wklesla i nie bedzie sie nadawala do tego celu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:07, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
--
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:59, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Wto 22:15, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Teraz coś ode mnie, w końcu!
Zabytkowa rowkownica, przetłaczarka- zdjęcia na świeżo, dopiero co przyniesiona. Ma bardzo małe kamienie (robi przetłoczenie o szerokości ok. 5mm). Pole robocze to około 25cm- ale wymieniając kamienie (trzeba dorobić) można je powiększyć. Solidna, bardzo ciężka podstawa do przykręcenia do stołu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Prawda, że zajebista?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Wto 22:25, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|