|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 22:29, 07 Sty 2013 Temat postu: 1. USZCZELNIENIA (cykl) |
|
|
Dorabianie uszczelek.
W sumie przy każdej okazji demontażu jakiegoś podzespołu silnika, przekładni lub innych elementów maszyn dochodzi do uszkodzenia uszczelek. Najczęściej to też uszkodzone uszczelnienia powodują usterki mechanizmów- brud jest największym i podstawowym wrogiem mechanika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Rodzajów uszczelnień jest cała masa: simmeringi, oringi, uszczelki płaskie z różnych materiałów, uszczelki w formie płynnej, w formie taśmy itp. itd.
Jeśli robimy dużo, a nie lubimy mieć przestoju w robocie, powinniśmy zaopatrzyć nasz warsztat w kilka podstawowych i przydatnych rzeczy. Nie ma nic gorszego, niż rozebrać jakiś niezbyt zużyty element w celu konserwacji, ewentualnie lakierowania- i nie móc go złożyć „na gotowo” bo sobota wieczór i sklepy zamknięte:)
Tak więc, możemy przygotować sobie nową półkę w garażu- dział uszczelnień. A na półce:
1) Papier „uszczelkowy” - klingeryt (np. Victor Reinz), gruby karton, preszpan
- do tego noż do tapet, nożyczki, pisak, linijka, kilka wierteł oraz świeczka (wosk)
[link widoczny dla zalogowanych]
Papier uszczelkowy w arkuszach to mieszanka papieru i gumy- jest dosyć kruchy, co powoduje, że możemy wykonać nawet skomplikowaną uszczelkę w kilka sekund. Wystarczy, że arkusz przyłożymy do elementu, który chcemy uszczelnić i delikatnie będziemy tępym narzędziem obtłukiwać papier- jest tak przemyślany, że zacznie pękać na obwodzie elementu i uszczelka gotowa.
Gruby karton- to tani zamiennik uszczelki, który wycinamy tradycyjnymi metodami, dla polepszenia szczelności nacieramy ją woskiem bądź używamy niewielkiej ilości silikonu.
Warto mieć kilka różnej grubości arkuszy- można wtedy poskładać uszczelkę o odpowiedniej grubości.
2) Silikon, hermetik, „stop-gwint” – stosowane według potrzeb.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o silikon do silników, nie polecam tanich silikonów najczęściej w kolorze czerwonym Po pierwsze- trochę pachnie fuszerą, po drugie nie mają dobrej przyczepności Zainwestujcie w dobre marki jak Wurth Locite itp. większość z nich to uszczelki stosowane nawet w serwisach autoryzowanych i trzymają doskonale Pamiętajcie! Duży nadmiar i wystający „farfocel” silikonu w niczym nie pomaga. Lepiej więcej czasu poświęcić odtłuszczeniu powierzchni i stosować się do zaleceń na etykiecie produktu.
P. S. Sprawdzone- do instalacji pneumatycznych rewelacyjnie sprawdza się silikon do betonu:)
3) Warto zawsze mieć parę oringów- na wszelki wypadek.
[link widoczny dla zalogowanych]
4) Osobiście dużo robię w przeklętych polskich motorowerach:) i zawczasu zaopatruje się w simmeringi, zabezpieczenia itp.
Jeśli chodzi o uszczelki pod głowicę, to w przypadku gdy nie da się kupić oryginału jest bardzo dużo firm świadczących usługi w dorabianiu takich uszczelek- co ważne, taka uszczelka może być lepsza niż fabryczna tj. wzmocniona, co jest bardzo istotne gdy np. zwiększyliśmy stopień sprężania bądź montujemy doładowanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Wto 0:36, 08 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:51, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jako, że muszę dorobić uszczelkę przy kolektorze wydechowym( nie od strony głowicy) to pytanie brzmi z czego mogę ją wykonać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jedras
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 10:50, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja bym to zlecił firmie, koszt jest śmieszny. Jeśli koniecznie chcesz sam to zrobić, wykonać ją można z blachy aluminiowej, potrzeba do tego rowkarki aby wykonać garb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pią 15:41, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że miedziana lepiej by się sprawdziła- jaki samochód?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:17, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Pony to customowy kolektor pod turbo więc samochód nie ma dużo do rzeczy ;)uszczelka niewielka, max 10x10. myślałem też o pastach do wydechu ale nie wiem czy się sprawdzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Sob 12:52, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Na 100% nie. Pasta sprawdza się w połączeniach na zakładkę, nie przy kryzach/ flanszach.
Swoją drogą mały offtop- customowy kolektor? Chętnie zobaczę zdjęcia w dziale sport, sam mam taki do wykonania przy maluchu. Robiłeś sam? Mam turbo IHI i gaźniki od motocykla z doładowaniem dynamicznym, przy zastosowaniu airboxa powinno się to ładnie zgrać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PONY007 dnia Sob 12:53, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:48, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
chwilowo nie ma na co patrzeć. customowy to złe słowo, bardziej samoróbka, z przerobionego seryjnego kolektora. Niestety chwilowy brak możliwości wycięcia odpowiednich flansz stoi na przeszkodzie wykonania całego kolektora od podstaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lesiu
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 14:33, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Do listy narzędzi przydatnych przy samodzielnemu robieniu uszczelek myślę że można dołożyć dziurkacz (wybijak) do otworów.
Co do silikonów to tak jak napisał PONY007 polecam tego typu materiały z firmy Wurth, Loctite. Ja osobiście używam jeszcze silikonu firmy Dirko. Również nie polecam silikonu typu RED SILICON.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lesiu dnia Nie 14:35, 13 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Nie 15:00, 13 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie- można znaleźć pod nazwami "dziurkacze", "dziurkacz do skóry", "przebijaki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|