|
www.odrdzewiacz.fora.pl Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie czyli jedyne takie miejsce w sieci!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:33, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Mam wielką prośbę do kol. Georges. Jeśli mógłbyś poprawić zdjęcia bo wygasły to wiele osób było by Ci wdzięcznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:30, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Sprobuje, jak tylko bedzie chwila czasu.
Ten incydent, to skutek spiratowania mojego konta google przez jakiegos dowcipnisia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Czw 18:25, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Najbardziej wartościowe posty na tym forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:16, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czesciowo zrobione...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:28, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko po co ja to robie? Ale to chyba retoryczne pytanie...
Nie ma tu zadnej aktywnosci. Za kazdAym razem, jak tu zagladam, jestem jedynym zarejestrowanym i jest tylko 2 - 3 gosci (gapi).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PONY007
Administrator
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz / Łódź
|
Wysłany: Pon 15:51, 02 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Co prawda to prawda, myślałem, że takie forum wypali, że znajdą się ludzie, którzy chcą się podzielić swoją wiedzą, w podobny do Ciebie sposób. Dzisiaj już wiem, że to było złudne marzenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abaddon
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:20, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mimo wszystko wielkie dzięki za podzielenie się tą wiedzą sam dopiero ćwiczę i bawię się robiąc remont blacharski mojego autka, ale liczę, że na tym się nie skończy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biszkopt
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 9:37, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Georges napisał: | Tylko po co ja to robie? Ale to chyba retoryczne pytanie...
Nie ma tu zadnej aktywnosci. Za kazdAym razem, jak tu zagladam, jestem jedynym zarejestrowanym i jest tylko 2 - 3 gosci (gapi). |
Jak to po co? Takich fotorelacji z opisem i tłumaczeniem porządnej roboty nigdy za wiele. Już lecę kombinować taki widelec. Nie miałem o tym pojęcia, a google też milczy.
Sam mam do dorobienia tylny narożnik w mercedesie i na pewno wypróbuję tą metodę spęczania blachy.
Pozdrowienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:28, 21 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zycze powodzenia!
Forum jest miejscem wymiany doswiadczen, dyskusji itp, nie darmowym poradnikiem dla tych, co chca pasywnie kozystac z wiedzy innych. Przynajmniej ja tak to widze.
Dlatego nie bardzo mi sie chce pisac "sobie i muzom".
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biszkopt
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:13, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Georges, chcąc nie chcąc, kawałek poradnika już przygotowałeś. I ja się bardzo z tego powodu cieszę.
Co do funkcji forum, to oczywiście zgoda. Jednak ciężko na moim etapie zabawy w blacharza nawiązać równorzędną dyskusję z fachowcem Wiesz jak jest, jest ciężko.
Chyba, że w formie odpytywania i ciągnięcia za język, abyś się jeszcze czymś pochwalił.
Wyobraź sobie, że choć śledzę kanał lazze w YouTube od dawna, to dopiero trzy dni temu dowiedziałem się, że należy rozklepać spawy, co to jest solniczka i że można spęczyć blachę, rozklepując fałdy.
I to wszystko dzięki Twoim postom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biszkopt
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:28, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moje pierwsze koty za płoty.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cycki do mocowania błotnika na progu wykute w sposób jak to gdzieś określiłeś barbarzyński.
Dorobiłem stempel i przy użyciu prasy wychodzi to moim zdaniem dużo ładniej. Poza tym, od naparzania młotem, w jednym miejscu przerwałem blachę.
Tutaj próby na prasie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Biszkopt dnia Pią 1:06, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:23, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Gratulacje! Wyglada to wiecej niz przyzwoicie.
Znam Lazze i wiele sie od niego nauczylem. Najwazniejsze, ze trzeba myslec przy robocie, probowac zrozumiec, co dzieje sie z materia i nie wymagac od nie zbyt duzo. W przypadku twoich prob na prasie nie dziwie sie, ze przerwales blache. Mysle, ze latwiej bylowy to jednak zrobic recznie, mimo ze to wiecej pracy. Recznie moglbys "rozlozyc" rozciaganie blachy na wiekszej powierzchni, podczas gdy stempel koncentruje naprezenia w jednym miejscu.
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biszkopt
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 12:31, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Georges. Zobaczymy co będzie się działo dalej.
Pisząc o przerwanej blasze, miałem na myśli bardziej pokaleczoną blachę przy nieostrożnym klepaniu młotkiem.
To widoczne na fotce, to jeszcze pół biedy. Zawsze można zrobić kilka monet okolicznościowych, albo podkładek
Tak na poważnie, myślę że to kwestia użytych narzędzi - tłocznika. Starałem się tak go wyprofilować, aby przetłoczenie było głębsze na górze. Błotnik nie jest równoległy do płaszczyzny progu. Po wygładzeniu krawędzi, było już ok. Przetłoczenie po lewej.
Tak czy siak, mercedes jest w takiej kondycji, że tematów do przerobienia starczy chyba do późnej jesieni
To wspomniany narożnik.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biszkopt
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14:53, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Chcę poskładać to w ten sposób.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Łączenie pasa tylnego z nadkolem, oryginalnie lutowane mosiądzem będzie pominięte. Zrobię tylko przetłoczenie blachy, jako imitację.
Było tam dużo korozji i uciąłem troszkę dalej, za łączeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Georges
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:20, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Nie jest to dobry pomysl. Nalezy unikac jak ognia spawow na krawedziach. Spaw bez deformacji nie istnieje. Trzeba go wiec po ostygnieciu rozklepac aby rozciagnac skurczona blache i tym samym usunac deformacje i naprezenia wewnetrzne. Na krawedzi jest to praktycznie niemozliwe.
Jesli nie mozesz wykonac calej reparaturki z jednego kawalka, to zloz z kilku, ale przemiesc spawy co najmniej na 10 - 15 mm od krawedzi. Tam bedziesz mogl je wyklapac jak nalezy.
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|